wait please
شکیبا باشید
خوراک پلت چیست و چه مزایایی دارد؟

 

خوراک پلت چیست؟

 

خوراک پلت چیست؟

 

خوراک پلت نوعی از خوراک دام و طیور است که به شکل گلوله فشرده شده است. خوراک پلت با فشرده سازی کنسانتره غلات از طریق فرآیندی به نام پلت سازی ساخته می‌شود. مراحل اصلی در ساخت خوراک پلت عبارتند از:

1. آسیاب کردن : مواد اولیه خوراک که از غلات تشکیل شده اند ابتدا آسیاب می‌شوند و به صورت پودر  در می آیند. این فرایند باعث افزایش سطح و اختلاط و هضم بهتر خوراک پلت می‌شود.

 

خوراک پلت چیست؟

 

2. مخلوط کردن : مواد آسیاب شده توسط دستگاه میکسر کاملاً مخلوط می‌شوند تا یک کنسانتره یکنواخت و همگن حاصل شود. مواد اضافی مانند مکمل­های ویتامینه و معدنی، مواد مغذی، روغن، اسید چرب و افزودنی­های مجاز دیگر نیز در این مرحله اضافه می­شوند. لازم به ذکر است بهترین زمان مخلوط کردن برای ساخت یک کنسانتره یکنواخت در حدود 180 ثانیه است.

 

3. پخت: خوراک مخلوط سپس به کاندیشنر هدایت می‌شود و در معرض بخار آب به دمای 70 تا 80 درجه سانتیگراد قرار می‌گیرد. این مرحله به ژلاتینه شدن نشاسته خوراک کمک می­کند، چسبندگی ذرات خوراک را افزایش می‌دهد و خوراک را برای راحت پلت شدن انعطاف پذیر می‌کند. معمولا از بخار آب برای حالت دادن به خوراک استفاده می شود. البته باید دقت داشت دمای بالا در این مرحله می تواند موجب از بین رفتن خواص مواد مغذی، ویتامین‌ها و آنزیم­ها شود.

 

پلت چیست؟

 

4. پلت کردن : مواد مخلوط شده ژلاتینه شده سپس از طریق دای و غلطکها پلت می‌شود تا پلت‌های فشرده با اندازه و بافت یکنواخت تولید شود.

 

5. سرد کردن و خشک کردن : پلت های داغ قبل از آماده شدن برای نگهداری و حمل و نقل از طریق کولرهای تعبیه شده در مسیر انتقال سرد و خشک می شوند.

6- الک کردن : پلت های خنک شده جهت یکنواخت سازی از گرد و غبار توسط الک هایی که در مسیر انتقال تعبیه شدند الک می‌شود.

 

مزایای استفاده از خوراک دان پارس

 

برخی از مزایای کلیدی خوراک پلت (دان پارس) عبارتند از:

 

• بهبود راندمان خوراک و افزایش وزن در دام و طیور به دلیل هضم بهتر.

• از بین رفتن عوامل بیماری زا مانند سالمونلا به دلیل قرار گرفتن خوراک در معرض بخار آب و گرما.

• کاهش هدر رفت خوراک به دلیل الک شدن و یکنواختی شکل فیزیکی خوراک

• بهبود بافت، و خوش طعم بودن خوراک.

• ماندگاری طولانی تر.

• کاهش تغذیه انتخابی به دلیل یکنواختی و همگن بودن خوراک.

• سهولت جابجایی، ذخیره سازی و حمل و نقل خوراک.

• انعطاف پذیری برای افزودن مواد مغذی، داروها و مکمل ها به خوراک در حین پلت کردن.

 

دان پارس چیست؟

 

بنابراین به طور خلاصه، خوراک پلت یک خوراک کامل از نظر تغذیه ای است که از طریق فرایند پلت کردن تولید می شود و مزایای مختلفی را نسبت به خوراک های آردی می دهد.

 

چرا باید از خوراک دان پارس استفاده کنیم ؟

 

مراحل ساخت محصولات خوراک دام پارس

 

 

خوراک دام پارس (دان پارس)

خوراک دام پارس بعنوان اولین وبزرگترین مجموعه تولیدی خوراک دام و طیور کشور (دان پارس) ، زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری کشاورزی کوثر و یکی از با سابقه ترین شرکتهای تابعه سازمان اقتصادی کوثر است.

 

نظامنامه کیفی شرکت خوراک دام پارس

به پاس اعتماد 50 ساله مرغداران و دامپروران سخت کوش و محترم و به واسطه اهمیت صنعت خوراک دام و طیور به عنوان یکی از صنایع پایه و مهم در هر کشوری، کارگران، تکنسین ها، متخصصان و مدیران شرکت خوراک دام پارس متعهد می گردند در هر شرایطی کیفیت محصول خود را حفظ نموده و تلاش مستمر خود جهت بهبود کیفیت محصول، پاسخگوئی و خدمات پس از فروش را بکار گیرد.

کارکنان خوراک دام پارس همچنین خود را ملزم به سپاسگزاری از مشتریان وفادار و دیرپای خود می دانند و معتقدند بهترین تبلیغات محصولات این شرکت، کیفیت محصولات و ارائه خدمات مناسب به مشتریان می باشد

عضویت در خبرنامه
نماد اعتماد الکترونیکی فروشکاه اینترنتی خوراک دام پارس
مدرک عضویت در انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی فروشگاه اینترنتی خوراک دام پارس
مدرک ساماندهی فروشگاه اینترنتی خوراک دام پارس
Bank Keshavarzi
© کلیه حقوق معنوی وب سایت متعلق به خوراک دام پارس می باشد. طراحی شده توسط طراحی فروشگاه اینترنتی داتک
شکیبا باشید ...